GreenGo branding online kampány

Hogyan kovácsolj előnyt, mielőtt a konkurencia belép a piacra?

Feladat

A GreenGo elektromos autómegosztó rendszerével elsőként jelent meg a budapesti piacon autómegosztó szolgáltatásával. Működésük első évében folyamatosan fejlesztették szolgáltatási területüket és ügyfélkörüket. 2017. novemberében, mivel erős konkurens megjelenése volt várható a piacon, ezért a GreenGo szükségesnek látta egy intenzív brandépítő kampány indítását, melynek elvárt hatása volt, hogy piaci jelenlétük a konkurens megjelenése után is hangsúlyos maradjon.

Megoldás

Elsőként egy kérdőíves kutatással feltérképeztük, a meglévő felhasználók szolgáltatással, és a GreenGo márkával kapcsolatos attitűdjét és egyértelműen látszott, hogy a felhasználók a GreenGo-t egy szimpatikus, környezetbarát, innovatív magyar startup vállalkozásként azonosítják. Mindezek mellett érezhető volt a felhasználók között egy erős “egy csapathoz tartozás” érzete, és a social media felületeken kialakult a GreenGósok közössége.

Az előzetes kutatások alapján az is egyértelmű volt, hogy egy teljesen új szolgáltatástípust, az információ mennyisége miatt nem lehet egyetlen lépcsőben a célközönség elé tárni, a fokozatosság elvét kell követnünk a kampány során.

A kutatás eredményei után elsőként egy edukatív tartalmú landing page rendszert hoztunk létre, melyben a felhasználók számára az addig kevésbé ismert új szolgáltatás alapjait részletekre bontva mutattuk be, fokozatosan egyre több információt kibontva a kampány során az oldalra vonzott érdeklődők számára. Ezt követően korrigáltuk és a kampányhoz igazítottuk a weboldal mérési rendszereit.

A használt kreatívokban dominánssá tettük a “tegyünk együtt budapestért” üzenetet, és megjelentettük az autók képét is, hogy a városban közlekedve a későbbiekben azonosíthassák, felfedezzék, és a konkurenstől megkülönböztethessék őket. A három lépcsős kreatív koncepció egymásra épülve egészítette ki egymást, amelyeket a mediamix remarketing megoldásaival fokozatosan jelentettünk meg a célcsoport számára.

Médiamix

A médiamixet két fontos szempontot alapján állítottuk össze. Elsőként a nagy megjelenésű, könnyen célozható, remarketing célzásokat is megengedő felületeket választottuk, amelyekkel várhatóan nagy forgalmat generálhatunk a weboldalon és a remarketing célzásokkal megvalósíthatjuk a lépcsőzetes kommunkiációs stratégiánkat. Ezek a felületek a Google Display hálózata, a Facebook Social site és a már edukált felhasználók számára a keresést megkönnyítettük egy Google Search felületre tervezett kampánnyal. Ezekre a felületekre allokáltuk a kampány költség felét.

Mivel a látogatószerzés mellett fontos célunk volt, hogy a brand ismertségének növelése mellett, a brand erősségét is növeljük ezért a kampánymix másik jelentős része a magas brandértékű weboldalak használata a volt. Így került a portfoliónkba többek között, az origo, a privatbankár, a 444.hu, a welovebudapest és a női célcsoportra is gondolva a wmn.hu, geotargetált megjelenései.

Eredmény

A másfél hónapos kampányt az év legnehezebb, leginkább reklámzajos, karácsonyt megelőző időpontjában kellett indítanunk, de a nehezítő körülmények és a rövid határidő ellenére az intenzív kampánnyal elértük, hogy a regisztrációk egy folyamatosan növekvő pályára álltak, minden hónapban jelentős növekedést produkálva amit a konkurens megjelenése sem torpantott meg, sőt a növekvő piaci érdeklődés, inkább elősegítette, tovább növelte a regisztráció számot, amit az alacsony költségvetésű reminder kampányok használatával, negyed év alatt megdupláztunk.

A kampány “mellékhatásaként” a kampány kezdetekor alig egy-két ezer fős Facebook követői bázisból, rövid időn belül tízezer feletti taglátszámú aktív közösséget hoztunk létre.